Bel&bo

Bel&Bo

Nieuwe webshop in de mode dankzij PHPro, Sidekick en Appeel.io

Het modebedrijf Bel&Bo telt maar liefst 600 medewerkers en stelt alles in het werk om een aangename winkelbeleving te creëren voor het hele gezin. Die beleving beperkt zich niet tot hun winkels, maar ook in hun webshop is het tegenwoordig aangenaam shoppen. En daar zit Phanes ongetwijfeld voor iets tussen!

Bel&bo

PHPro, Smooth en Induxx maakten de webshop van Hopper een pak gebruiksvriendelijker en voorzagen een nieuwe PIM (Akeneo) en CMS-trainingen zodat de scouts zelf aan de slag kunnen.


Digital Phanatics:

PHPro
Sidekick
Appeel.io

Webshop 2.0 gezocht

Het huidige IT-landschap evolueert razendsnel en e-commerce dus ook. De webshop van Bel&Bo kon niet achterblijven en er werd een beroep gedaan op PHPro voor een grondige update. Bel&Bo maakte namelijk nog gebruik van het verouderde Magento 1 Community platform, dat bovendien niet meer ondersteund werd. Kortom, Bel&Bo had dringend nood aan een nieuwe functionaliteit. Ze wilden immers een betere omnichannel ervaring kunnen aanbieden aan hun klanten, met een grote focus op mobile first. Na een analyse van verschillende platformen kwamen de digital phanatics van Phanes op de proppen met Adobe Commerce Cloud (de nieuwe naam voor Magento 2).

Een omnichannel klantenbeleving

Phanes ging van start met het samenstellen van het geschikte team voor dit project, bestaande uit PHPro, Induxx, Sidekick en Appeel. Na een kick-off met een UX/UI designer van Sidekick was duidelijk in welke stijl we moesten ontwerpen en wat geoptimaliseerd moest worden. Appeel en PHPro bouwden intussen de frontend van PWA met Magento PWA Studio. PHPro maakte op het back-end niveau alle data beschikbaar, bouwde verder op het Adobe Commerce Cloud platform en zorgde voor de integratie met back-end systemen zoals ERP, CRM, shipment en payment providers. Appeel zorgde dan weer voor de frontend ontwikkeling en stemde die, samen met het dedicated team, wekelijks af op de designs. Een fraai staaltje teamwork!

Progressive Web App

De vorige versie van de webshop was niet PWA (Progressive Web Apps), maar dankzij Magento 2 is dat nu wel het geval. De webshop is namelijk een app geworden, waardoor de gebruiker gemakkelijker en sneller zijn aankopen kan doen. Na de lancering van een dergelijke webshop ziet men vaak een klein dipje in de bezoekerscijfers en omzet, maar in het geval van Bel&Bo is dat net het omgekeerde. De beoogde doelstellingen, zowel op het vlak van omzet als conversie, werden netjes behaald. De omnichannel beleving is duidelijk een meerwaarde. Niet enkel voor Bel&Bo, maar des te meer voor hun klanten!

Goed nieuws voor de klant

De vernieuwde webshop heeft namelijk heel wat voordelen voor de klanten. Zo kunnen ze vanaf nu de productvoorraad in bepaalde winkels nagaan of al producten bekijken die binnenkort in de winkels te vinden zijn. Klanten worden ook per mail verwittigd van zodra hun item in stock is of kunnen hun aankoop volgen via een track & trace-nummer. Een andere nieuwigheid is de mogelijkheid om gift cards ook online te gebruiken of te genieten van de pay&collect. Kortom, de vernieuwde webshop van Bel&Bo zorgt voor niks dan blije gezichten!
Mockup

Droom jij ook van een omnichannel ervaring voor je klanten?

Contact