Caroline Biss cover

Caroline Biss

Sidekick en Meteor geven webshop van Caroline Biss een nieuwe outfit

Caroline Biss biedt elegante damesmode aan met een vleugje glamour. Ze hebben winkels over heel de Benelux en een bijhorende webshop. En net die webshop was dringend toe aan een opfrisbeurt en enkele nieuwe features. Aankloppen bij Phanes was dan ook de logica zelve!

caroline biss

De webshop van Caroline Biss beschikt naast een nieuw design nu ook over heel wat nieuwe features, en is bovendien een pak sneller en performanter dankzij de vele integraties.


Digital Phanatics:

Sidekick
Meteor

Webshop zoekt opfrisbeurt

Caroline Biss was niet enkel op zoek naar een update van hun webshop, maar ook naar een moderner webdesign dat hun merkidentiteit uitstraalt. Zij zochten een design dat dynamisch, vrouwelijk, elegant en luxueus is. Een webshop die bovenal inspirationeel is voor de klanten. Het was dus van belang dat hun klanten de mogelijke combinaties van verschillende kledingsstukken kunnen zien. Daarnaast zochten ze een flexibel cms-systeem om mooie landingspagina’s te kunnen maken. De digital phanatics van dienst waren Sidekick, die het design onder handen namen, en Meteor, die instonden voor het development.

Een basis voor de toekomst

Sidekick ging van start met een interactieve workshop, om de stijl, features en structuur te gaan bepalen. In het tweede deel van de workshop werden er dan voorbeelden getoond van andere e-commerce webshops die vrouwenkledij aanbieden en hoe zij bepaalde prijzen of maten weergeven. Zo keken we per pagina naar features en structuren die ook voor hun nieuwe webshop interessant konden zijn. Daarna werd de huisstijlgids onder handen genomen, met een mooi evenwicht tussen elegante lettertypes, beige tinten en toch opvallende aanduidingen voor knoppen en solden. Caroline Biss beschikt nu over een solide en stabiele basis waarop ze nieuwe features kunnen gaan toevoegen. De webshop van Caroline Biss is bovendien met de hulp van Phanes niet enkel sneller, maar ook een pak flexibeler. In de toekomst worden nog cross-cells voorzien zodat klanten suggesties kunnen zien, er worden rapportages gemaakt, een RMA-systeem voor retours wordt opgezet en op termijn wordt er gekoppeld met dotdigital. Kortom, Caroline Biss is helemaal klaar voor de toekomst!

Nieuwe features in overvloed

Caroline Biss beschikte over een custom platform, maar wilde graag overstappen op een moderner platform met plug-ins. Zo ontwikkelt Shopware als platform steeds nieuwe features waar de klant optimaal van profiteert en daarnaast beperken de plugins de development kosten. Meteor ging deze uitdaging met plezier aan en zorgde voor de complexe integraties met hun huidige ERP-partner. Er werd ook een integratie gemaakt met bpost om ervoor te zorgen dat de pick-up en parcel points worden ingeladen, waardoor men het afleverpunt kan selecteren of kiezen voor thuislevering. Via Shopware werd gebruik gemaakt van herbruikbare blokken, zodat zij nadien zelf hun landingspagina’s kunnen maken. Deze blokken kunnen zij dan op de homepage schikken zoals zij het willen en ze kunnen via snippets alle tekst aanpassen. Bovendien werden alle sliders en buttons, zoals Instagram, custom gemaakt en die kunnen ze ook plaatsen waar ze willen. De campagnepagina krijgt door die verschillende blokken een speelse look. Meteor zorgde ook voor een pak features die door Caroline Biss werden gekozen op basis van het design van Sidekick. Zo kreeg de store locator een opfrisbeurt waardoor alle winkels en partners kunnen ingeladen worden en men kan zoeken op gemeente. Een andere feature is ‘the look book’ met verschillende outfits ter inspiratie. Daarnaast is er de custom feature ‘the store stock’, waarmee je kan zien of een artikel beschikbaar is en in welke winkels. Er werd ook een custom gift card gemaakt die online en offline bruikbaar is. Die gift card wordt aangemeld bij het achterliggend ERP-systeem die dan communiceert met de kassa. De webshop zorgt nu ook voor een restwaardebon als er geld over is op de gift card. Tenslotte zijn er ‘stock notifications’, waardoor klanten worden verwittigd als een artikel terug op voorraad is.

Een nieuw en gebruiksvriendelijk design

Sidekick ging van start met een interactieve workshop, om de stijl, features en structuur te gaan bepalen. In het tweede deel van de workshop werden er dan voorbeelden getoond van andere e-commerce webshops die vrouwenkledij aanbieden en hoe zij bepaalde prijzen of maten weergeven. Zo keken we per pagina naar features en structuren die ook voor hun nieuwe webshop interessant konden zijn. Daarna werd de huisstijlgids onder handen genomen, met een mooi evenwicht tussen elegante lettertypes, beige tinten en toch opvallende aanduidingen voor knoppen en solden. De doelgroep van Caroline Biss indachtig, was een duidelijke UX vanzelfsprekend. Zo is er een streepje getrokken door een maat die uitverkocht is, is er een rand rond een geselecteerd artikel, wordt de geselecteerde maat aangeduid in het zwart en staan er naast de iconen ook labels. Op de homepagina werd gekozen voor heel grote foto’s zodanig dat het inspirationele karakter naar voor komt, in de stijl van een magazine of brochure. Sidekick zorgde ook voor e-mailtemplates en een handig overzicht van alle winkels met de openingsuren en het adres. Dankzij de ‘Quick shopping’ verschijnt het winkelmandje van een klant in een overzichtelijke pop-up en dankzij de ‘Shop the look’ kunnen klanten meteen de volledige outfit kopen zoals die wordt afgebeeld.
Caroline_biss summer

Is je webshop ook toe aan een grondige update?

Contact