Pizza hut header

Pizza Hut

Bestellen bij Pizza Hut een pak sneller dankzij Sidekick, PHPro en Smooth

De bekende pizzaketen hoeft niet meer voorgesteld te worden, hun vraag aan Phanes daarentegen vraagt dan weer wel om een woordje uitleg. Pizza Hut wou namelijk een snellere en schaalbare webshop die gemakkelijk te onderhouden is en die op marketingtechnisch vlak ondersteund en ‘getrackt’ kan worden. Daarenboven mocht de conversieratio de hoogte in en was het design toe aan een opfrisbeurt. Klinkt als een serieuze boterham, maar voor digital Phanatics een eitje!

pizza hut quote

Pizza Hut beschikt nu over een future proof webshop met de nodige updates, die daarnaast een pak performanter en sneller is.


Digital Phanatics:

Sidekick
PHPro
Smooth

De Heilige Drievuldigheid

De rolverdeling was meteen duidelijk: PHPro ging de conversieratio verhogen in samenwerking met Smooth. Sidekick werd ingeschakeld voor een redesign van bepaalde onderdelen van de webshop en Smooth stond hoofdzakelijk in voor de tracking op de website. Tijdens een workshop met Pizza Hut werd er eerst gekeken naar wat er werkt en wat niet, en begonnen de eerste ideeën vorm te krijgen. Sidekick ging vervolgens aan de slag met de optimalisatie van de accountpagina’s. Nu, een optimalisatie of visuele aanpassing maken kan impact hebben op technisch vlak of op de tracking. Gelukkig werkt Sidekick daarom nauw samen met PHPro en Smooth, die op hun beurt nagaan of de voorgestelde oplossingen mogelijk zijn. Het voordeel van deze driehoeksverhouding is dat de klant altijd een gebruiksvriendelijke en mooie oplossing aangereikt krijgt.

Een Smooth customer journey

De vraag van Pizza Hut gaat niet over meer klanten, maar over hoe we de gebruikerservaring kunnen optimaliseren en meer conversie kunnen binnenhalen. Hiervoor brengt Smooth customer journeys in kaart waaruit ideeën, issues of opportuniteiten uit voortvloeien. PHPro bekijkt dan vervolgens of dit allemaal haalbaar is binnen de scope, dus binnen het budget en de technische mogelijkheden. Smooth was volledig verantwoordelijk voor de tracking en meting. De pixels en marketing tags zijn door Smooth vernieuwd en geïmplementeerd na overleg met Pizza Hut. Deze zijn nodig om online marketingcampagnes te doen, aangepaste doelgroepen te maken en ook voor tracking van de performance van marketingcampagnes (bv. budget, ROAS, ROI, verkeer, conversies, ...). Daarnaast zorgde Smooth er ook voor dat alle KPI's op de webshop zelf verder juist gemeten konden worden via Google Analytics/GA4. De drie Phanatics communiceerden elke wijziging met elkaar om de kans op errors, fouten en gaps in de tracking te voorkomen. Daarnaast anticipeerde Smooth de implementaties voor marketing/remarketing campagnes door de wijzigingen op de vernieuwde webshop op voorhand te communiceren met PHPro en Sidekick zodat tegen de livegang alles in orde is en Pizza Hut op beide oren kan slapen.

Symfony klinkt als muziek in de oren

PHPro voerde een audit uit op de bestaande webshop van Pizza Hut. Deze audit was gericht op de applicatie-architectuur, server-infrastructuur, kwaliteit van de code, snelheid en veiligheid. Ook de onderhoudbaarheid en schaalbaarheid werden van naderbij bekeken. Het doel was een future proof, nog meer performante en makkelijk onderhoudbare applicatie. PHPro deed in samenwerking met Smooth vervolgens aan AB-testing om de nodige implementaties te doen. Pizza Hut maakte namelijk nog gebruik van oude technologie. Momenteel werken we aan een traject waarbij het bestaande en verouderde platform gradueel gemigreerd wordt naar Symphony. Naast deze migratie zorgde PHPro voor de implementatie van de designs van Sidekick. En het resultaat van al dit harde werk zal binnenkort te zien zijn!

Een website met extra toppings

Wie zin heeft in een pizza kan er nu bij Pizza Hut eentje bestellen op een vlotte en snelle manier. Naast een nieuwe look & feel en een nieuwe mobiele ervaring, werden er ook een aantal handige functies toegevoegd zoals: • Met één klik uw laatste bestelling opnieuw bestellen • Vereenvoudigde sales funnel (van 5 stappen naar 3) • Bestelgeschiedenis voor bezoekers met een account • Re-order mogelijkheid voor bezoekers met een account • Favoriete pizza's markeren voor bezoekers met een account Het einddoel werd dan ook met glans bereikt: de conversie en de snelheid van de website zijn beide gestegen. Bovendien blijft Phanes voor Pizza Hut de ideale partner om continue verbeteringen toe te voegen aan de webshop. Dat smaakt duidelijk naar meer!
Pizzahut voorbeeld

Ook op zoek naar een opfrisbeurt van je website?

Contact