X2o-badkamer

X2O ( Legio )

Webshop van Legio kreeg van Induxx, PHPro en Appeel een make-over en is klaar voor de toekomst

Legio Group is de koepelorganisatie achter badkamerspecialist X²0 en tuinmeubelzaak Exterioo (voorheen Overstock). Zij verzorgen de logistieke ondersteuning van 65 verkooppunten in België en Nederland en garanderen hun klanten een perfecte service. Daar hoort uiteraard een vernieuwde webshop bij, dus klopte Legio bij Phanes aan.

Een nieuwe webshop dringt zich aan

Met het oog op de toekomst stuitte Legio op heel wat issues met hun in-house beheersystemen voor producten. Productgegevens waren onvolledig en het PIM-systeem was zodanig verouderd dat nieuwe business units of productassortimenten toevoegen niet evident was. Daarnaast werden de productafbeeldingen apart beheerd, wat het aanleveren van content naar e-commerce sites als X²0 en Exterioo zeer moeilijk maakte. Kortom, de hele back-end van het e-commerce platform was aan vernieuwing toe.

Efficiëntie en integratie voorop

Phanes ging meteen aan de slag en na een grondige analyse werd er een team digital Phanatics samengesteld, bestaande uit een Induxx Akeneo PIM expert, PHPro Magento developer,Appeel.ioFront-end expert en Sidekick als UX en UI designers. Appeel richtte zich op het Javascript development, terwijl PHPro het Magento systeem uitwerkte.

Een efficiënt PIM-systeem dat een goede basis vormde voor de productstructuur in Magento was een logische eerste stap. Het Akeneo PIM-systeem werd gekoppeld aan WS S3, zodat men beeldmateriaal makkelijk en vlot kan inladen en automatisch aan producten kan koppelen. De integratie met Akeneo PIM zorgt er ook voor dat belangrijke productdata aangeleverd wordt voor zowel de kassasystemen als voor het data warehouse management. Daarnaast werd er een integratie met het ERP-systeem Jorosoft voorzien zodat de steeds wijzigende promo-informatie vlotter online verschijnt. Phanes zorgde eveneens voor trainingen en voorzag een support contract zodat de mensen van Legio ook na afloop van het project op de nodige steun konden rekenen.

x2o_badkamer.png

Dankzij Phanes beschikt Legio nu over een gebruiksvriendelijke en visueel aantrekkelijke webshop. Met als resultaat stijgende bezoekerscijfers en up-to-date productdata dankzij de nieuwe PIM. 


Digital Phanatics:

Induxx
PHPro
Appeel.io
Sidekick

The dreamteam

Met het oog op de toekomst stuitte Legio op heel wat issues met hun in-house beheersystemen voor producten. Productgegevens waren onvolledig en het PIM-systeem was zodanig verouderd dat nieuwe business units of productassortimenten toevoegen niet evident was. Daarnaast werden de productafbeeldingen apart beheerd, wat het aanleveren van content naar e-commerce sites als X²0 en Exterioo zeer moeilijk maakte. Kortom, de hele back-end van het e-commerce platform was aan vernieuwing toe.

Efficiëntie en integratie voorop

Phanes ging meteen aan de slag en na een grondige analyse werd er een team digital Phanatics samengesteld, bestaande uit een Induxx Akeneo PIM expert, PHPro Magento developer, Appeel.io Front-end expert en Sidekick als UX en UI designers. Appeel richtte zich op het Javascript development, terwijl PHPro het Magento systeem uitwerkte.

Een Akeneo PIM-systeem

Een efficiënt PIM-systeem dat een goede basis vormde voor de productstructuur in Magento was een logische eerste stap. Het Akeneo PIM-systeem werd gekoppeld aan WS S3, zodat men beeldmateriaal gemakkelijk en vlot kan inladen en automatisch aan producten kan koppelen. De integratie met Akeneo PIM zorgt er ook voor dat belangrijke productdata aangeleverd wordt voor zowel de kassasystemen als voor het data warehouse management. Daarnaast werd er een integratie met het ERP-systeem Jorosoft voorzien zodat de steeds wijzigende promo-informatie vlotter online verschijnt. Phanes zorgde eveneens voor trainingen en voorzag een support contract zodat de mensen van Legio ook na afloop van het project op de nodige steun konden rekenen.

Online shoppen met de glimlach

De expertise van alle teams en de communicatie onderling zorgde voor het gewenste resultaat. Klanten van bijvoorbeeld X²O kunnen vandaag terecht op een webshop die niet enkel een pak gebruiksvriendelijker en sneller is, maar ook visueel aantrekkelijk. Dit vertaalt zich in een algemene stijging van bezoekersaantallen, die ook nog eens langer op de pagina blijven. Bovendien zorgt de automatisatie en integratie van alle systemen ervoor dat de medewerkers van Legio tijd besparen en zich kunnen focussen op andere taken. Alle productdata is steeds up-to-date en wordt automatisch en continue aangestuurd door Akeneo PIM. Het mag duidelijk zijn, Legio gaat nu vol vertrouwen de toekomst tegemoet!

Heb jij ook een webshop nodig met nieuwe functionaliteiten?

Contact